Inloggen Info Registreren!

Auteur Topic:  27-01-2013 - T&T: Modellenfotografie  (gelezen 26419 keer)

Marco

• Marco
  • Model
  • Lelystad
  • Nederland
27-01-2013 - T&T: Modellenfotografie
« Gepost op: 06-12-2012 14:25:49 »
In het nieuwe jaar gaan we ook weer starten met onze Tips en Tricks.
Op zondag 27-01-2013 zal de eerste plaatsvinden van 13:00 t/m 17:00 in zalencentrum de Brug in Reeuwijk.
De tips en tricks die dag gaat over: Modellenfotografie

Het programma bestaat uit 2 delen.
Deel 1 is Modellenregie van 13:00 t/m 15:00 en wordt gegeven door: Ton Cremers
De onderwerpen die behandeld worden:
•   zakelijke en juridische aspecten: contracten en releases; auteursrecht fotograaf, portretrecht en naburige rechten voor model en visa; aflevering van de foto's
•   algemene omgangsaspecten met modellen (do's and don'ts)
•   doel en stijl van je foto’s  bepalen
•   stappen van start tot en met je beoogde foto (eindresultaat);  de variabelen die daarop van invloed zijn en hoe je die kunt beïnvloeden
•   voorbereiding en samenwerking binnen een fototeam
•   communicatie daarover met model en eventueel visagist, stylist
•   modellen selecteren voor jouw doel en algemeen 'hoe kom ik aan modellen'
•   verschil tussen typecasting en typeshooting en de gevolgen voor je eindbeeld
•   verschillende stijlen fotografie en daarbij ook de verschillen tussen poseren en acteren; expressies; solo en duo-shoots
•   wanneer wel en wanneer juist niet in de camera kijken
•   belangrijke aandachtspunten zoals gebruik sieraden, plooien in de huid, kinhoogte, kaaklijn, (over)strekken, indraaien, benen en armen, iemand 'op z'n voordeligst' fotograferen etc.
•   de opbouw van een shoot, stap voor stap
•   het aansturen van beginnende modellen bij verschillende fotostijlen en poses
•   het bijsturen van ervaren modellen

15.00 – 15.30 Pauze

Om 15:30 starten we deel II : Licht in de studio en op locatie gegevens door Yljas Roeper
Het programma van deel II:
•   licht meten en gebruik grijskaart
•   studioflitsers
•   verschil tussen en effect van hard licht en zacht licht
•   verschil tussen hard/zacht licht en sterk/zwak licht
•   lichtvormers en hun toepassing bij diverse fotostijlen en type modellen
•   gebruik van een reflectiescherm
•   licht sturen (en afvlaggen)
•   egaal uitlichten  van een achtergrond
•   werken met je reportageflitser
•   basisprincipes van strobistfotografie

Een tips en tricks is geen workshop. Het is een soort seminar. Je gaat in de meeste gevallen dus niet zelf aan de slag.
De kosten voor de Tips en Tricks zijn:
19,95 voor leden met een goud account (gebruik kortingscode: mzgoud)
22,50 voor de leden met een zilver account (gebruik kortingscode: mzzilver)
24,95 voor de leden met geen ondersteunende account

Tickets zijn vanaf nu op deze link te bestellen: www.3mrevents.nl
Wees er snel bij want vol = vol!

Je kunt niet inloggen met je modelzone inlognaam. Je dient je hiervoor apart te registreren.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2013 14:05:44 door Marco »

Bob Mans

Re: 27-01-2013 - T&T: Modellenfotografie
« Reactie #1 Gepost op: 06-12-2012 16:09:29 »
Count me in ^^

MikeSternfeld

« Reactie #2 Gepost op: 06-12-2012 16:10:47 »
Ik zal ook van de party zijn!

Astrid01

« Reactie #3 Gepost op: 06-12-2012 18:54:19 »
Thumbs up voor het initiatief!

Ricardo

« Reactie #4 Gepost op: 06-12-2012 19:11:26 »
Ik ben denk ik ook van de partij!

Martin Philippo

« Reactie #5 Gepost op: 06-12-2012 21:28:13 »
Volgens mij ben ik die dag in de buurt :)

Rob Jacquet

• Rob Jacquet
  • Photographer
  • Groningen
  • Nederland
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 06-12-2012 21:47:37 »
Leuk en goed initiatief. Maar toch vind ik het altijd jammer dat dit soort workshops altijd in Reeuwijk worden gegeven wat voor de leden uit het noorden eigenlijk te ver weg is. Als Modelzone een landelijke dekking wil, zou het ook centraal moeten zijn (Utrecht bijvoorbeeld).

Maar het ziet er wel interessant uit.

Rob

Bob Mans

« Reactie #7 Gepost op: 06-12-2012 21:51:32 »
Leuk en goed initiatief. Maar toch vind ik het altijd jammer dat dit soort workshops altijd in Reeuwijk worden gegeven wat voor de leden uit het noorden eigenlijk te ver weg is. Als Modelzone een landelijke dekking wil, zou het ook centraal moeten zijn (Utrecht bijvoorbeeld).

Maar het ziet er wel interessant uit.

Rob

Voor mij is het net geen 2 uur rijden =] maar dat is het midden van het land ook..
En als ik naar een concertje wil ( wat ik  regelmatig doe ) moet ik dat ook, het is denk ik maar net wat je er voor over hebt

Rob Jacquet

• Rob Jacquet
  • Photographer
  • Groningen
  • Nederland
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 06-12-2012 22:23:09 »
Voor mij is het net geen 2 uur rijden =] maar dat is het midden van het land ook..
En als ik naar een concertje wil ( wat ik  regelmatig doe ) moet ik dat ook, het is denk ik maar net wat je er voor over hebt

Klopt. Opzicht heb ik ook geen problemen met ver reizen (afgelopen dinsdag voor 3!! nummers Deep Purple gefotografeerd in de Heineken Music Hall). Dat is Groningen - Amsterdam v.v.

Van de andere kant dacht ik ook (toen ik het stuk online had gezet). Ik wil al twee jaar iets doen in de noordelijke regio, maar niemand heeft er zin in (tenzij ze kunnen meeliften met mij). Waarom zou ik mij dan druk maken c.q. opkomen voor de regio Noord?

Het programma ziet er goed uit. Zit alleen dan net met de afloop van Eurosonic/ Noorderslag en een examen.

Rob 

jan kruize

« Reactie #9 Gepost op: 07-12-2012 09:06:58 »
In het noorden is best wel wat te organiseren Rob. Morgen (zaterdag) staan we met 10 fotografen, 20 kappers/visagisten, en 40 vrijwilligers klaar om in de martiniplaza mensen te fotograferen die het niet breed hebben. RTV noord komt het geheel live verslaan. Dus als je je best een beetje doet........

Rob Jacquet

• Rob Jacquet
  • Photographer
  • Groningen
  • Nederland
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 07-12-2012 18:03:36 »
Wat er morgen gebeurt heeft niets te maken met workshops e.d. en valt ook niet onder de paraplu van Modelzone. En ik doe JUIST mijn best om ook in het noorden iets te organiseren voor modellen en fotografen. Maar als je drie maal (incl. gratis locatie in het centrum) en een geldschieter iets kan/ mag organiseren en NIEMAND in het noorden wil hieraan meedoen, dan houdt het voor mij op en is dit een teken dat het noorden NIET zit te wachten op activiteiten zoals wel in het zuiden/ midden van het land worden georganseerd.

Op DutchHeaven heb ik vaak genoeg topic's geopend om mede-organisatoren te vragen en ook op Modelzone vaak aangegeven dat ik het niet alleen kan organiseren, waar vervolgens NIEMAND op reageert.

Zeg dus niet dat ik mijn best beter moet doen!!
Zelfs tijdens de (ook totaal mislukte) ModeParade gaf juist jij aan dat Groningen geen mode-stad is waar niets te organiseren valt.

Maar by the way ........... veel succes morgen in ieder geval.

Rob

« Laatst bewerkt op: 07-12-2012 18:05:32 door Rob Jacquet »

jan kruize

« Reactie #11 Gepost op: 07-12-2012 18:21:37 »
Och weet niet Rob. Dat Groningen geen modestad is dat ben ik helemaal met je eens. Daarmee bedoel ik dat iedereen in de zelfde soort kleren over straat gaat. Bij jouw modelzone projekt in zuidlaren heb ik m'n hulp aangeboden, maar helaas nooit meer iets van vernomen. Als je het van modelzone mensen uit het noorden moet hebben ben ik ook bang dat er niks te doen valt. Maar andere dingen? Goed te doen hoor. Moeten we het samen maar eens over hebben.

Rob Jacquet

• Rob Jacquet
  • Photographer
  • Groningen
  • Nederland
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 07-12-2012 20:12:34 »
Voor het project in Zuidlaren (wat ik voor al mijn projecten zoek) zocht ik modellen. Had met de organisatie een plan, maar was ook gezien de tijd wat moeilijk uitvoerbaar.

Workshops met fotografen heb ik ook in no-time geregeld. Maar bijna alle workshops gaan over fotograferen (lichtmeting, studio-opstelling e.d.). Maar ik wil iets doen waar modellen baat bij hebben. En dat is in Groningen niet mogelijk.

Waar ik kom wel een keer op de koffie als je bij Lichtzone bent. Kunnen we even babbelen. Wordt wel volgend jaar.

Rob 

ikbenfotograaf.com

« Reactie #13 Gepost op: 10-12-2012 08:49:28 »
Count me in

Bob Mans

« Reactie #14 Gepost op: 10-12-2012 08:56:30 »
Vanaf vandaag te bestellen toch? :D
Maar waar ? :P

Home | Zoeken | Castings | Forums | Krabbels | Info | Adverteren | Lid worden

© 1998 - 2012 www.modelzone.nl. Alle rechten voorbehouden